Nyt Kom Videre Mand forløb og ny koordinator i Hjørring

Naturterapi i Vendsyssel - Rodfæste August 2021

Foreningen Jordforbindelsen har siden 2019 tilrettelagt Kom Videre Mand forløb i Hjørring.

Der har helt fra starten været stor efterspørgsel på disse forløb og vi starter i november forløb nummer 6.
Forløbet har opstart 9. november 2021. Du kan allerede nu tilmelde dig.
Se mere information om dette forløb i vores kalender.

Kom Videre Mand er kort fortalt et forløb for 8 MÆND I 8 UGER.
En effektiv metode til at komme videre efter eksempelvis skilsmisse, arbejdsløshed, sygdom eller stress.

• Find fokus og få overblik
  • Skab gode relationer
  • Bliv bedre til de svære samtaler
  • Få vækket dine ressourcer og få mere livskraft
  • Få inspiration fra andre mænd til at komme videre

Forløbet er gratis.

Ny koordinator i Hjørring

Ole Fjelking

I tillæg har Foreningen Jordforbindelsen pr 1. oktober tilknyttet Ole Fjelking som ny koordinator for Kom Videre Mand i Hjørring.

Ole er efter 16 år som vendelbo i eksil i Randers flyttet tilbage til Vendsyssel.
I Randers har Ole været tilknyttet det lokale frivilligcenter, hvor han har tilrettelagt en række Kom Videre Mand forløb og andre lignende tilbud for mænd.

– Jeg har i de sidste år haft stor glæde af at være frivillig indenfor Kom Videre Mand og andre tilbud for mænd. Derfor var det fantastisk at opdage at det var muligt at fortsætte den samme indsats i Vendsyssel. Jeg kontaktede foreningen og vi fandt hurtigt en fælles plan for vejen videre. Vores mål er at udbrede kendskabet til tilbudet, fortæller Ole Fjelking.

– Vi er rigtig glade for at kunne tilknytte Ole til vores Kom Videre Mand tilbud i Hjørring. Med Ole som koordinator forstærker vi vores organisation. Det har længe været mit ønske at videregive koordinator rollen for at kunne koncentrere mine ressourcer omkring de udendørs aktiviteter. Med tilknytningen af den rette mand, og genåbningen for indendørs tilbud efter COVID19 er det rigtige tidspunkt, nu, fortæller den hidtidige koordinator Carsten Hjerresen.

Natur – Også en del af Kom Videre Mand i Hjørring

Det kan måske undre at Foreningen Jordforbindelsen, der primært er kendt for at tilrettelægge tilbud udendørs, står bag et indendørs tilbud som dette.
Men faktisk er der også natur tilknyttet Kom Videre Mand i Hjørring.
Ofte har deltagerne i forskellige forløb et ønske om at fastholde kontakten efter forløbet. Desværre løber de gode intentioner ofte ud i sandet i hverdagens hamsterhjul.
Derfor har der helt fra starten, været et tilbud om brobygning.
Denne brobygning hedder “Mændsyssel KVM”, og her kan alle tidligere deltagere og gruppeledere deltage sidste onsdag i måneden. Også selvom man har været tilknyttet forløb et andet sted end i Hjørring.

– Så vidt vi ved, er vi det eneste sted i landet, hvor der er en tilrettelagt ramme efter endt forløb. Fordelen ved dette er at deltagerne kan fastholde, og måske endda udvide, deres netværk med andre mænd, der alle har været igennem samme forløb. Flere af mændende deltager derefter i mange af de andre udendørs tilbud i foreningen, afslutter ny koordinator Ole Fjelking.

Praktisk info og tilmelding

Tilmedling til det kommende forløb kan ske på dette link:

For yderligere information kontakt

Ole Fjelking, koordinator i Kom Videre Mand – Hjørring