MARCH MOD ENSOMHED

I år var det 4. år at Patrick Cakirli skulle begive sig ud på “March mod ensomhed”. Desværre blev March Mod Ensomhed 2020 aflyst på grund af COVID19. Vi håber at vi i forbindelse med March Mod Ensomhed 2021 kan komme med Patrick Cakirli på vandring. Konceptet er at Patrik kun må gå videre på sin rute når har følges andre. March mod ensomhed 2020 skulle arrangeres af Patrick Cakirli, Folkebevægelsen mod ensomhed, March mod ensomhed og Hjerteforeningen.

I år skulle vi have gået med. Vi ville forsøge at gå flest mulig kilometer sammen med Patrick fra Aalborg til Skagen, og på den måde at følge Patrick igennem vores fantastiske Vendsyssel.
Årsagen til at vi ønsker at støtte op om projektet er, at vi i Foreningen Jordforbindelsen ser at ensomhed ofte opstår som en uønsket følgesvend for borgere, som er udfordret af  sygdom eller psykiatriske diagnose.I forbindelse med COVID19 er der desværre registreret en meget stor stigning i antallet af borgere dere føler sig ensomme. Det vil sige at det i 2021 bliver endnu vigtigere at sætte fokus på problemstillingen.

Sponsor

Nogle af vores støtter har ønsket at støtte pr gået kilometer. Det tager vi selvfølgelig gladeligt imod.
Hvis du har lyst til at gå sammen med Patrick og samtidig støtte Foreningen Jordforbindelsen kan du kontakte os på kontakt@foreningenjordforbindelsen.dk.
Det er helt frivilligt hvor på ruten fra København til Skagen man vælger at gå, og hvor langt man går sammen med Patrick. Det vigtige er, at Patrick har følge og dermed ifølge konceptet har lov til at gå videre.

Du er selvfølgelig også meget velkommen til selv at finde sponsorer til din March mod ensomhed.
Du kan evt. bruge denne tekst til din profil på facebook eller andre medier.

De indsamlede midler går til at udvikle området omkring vores bålhytte. Dermed får vi mulighed for at tilrettelægge endnu flere aktiviteter.

CVR: 39892588
Bankforbindelse: Nordjyske Bank
Registreringsnummer: 7370
Kontonummer: 1566173
Mobilepay: 210600

March mod ensomhed skriver blandt andet følgende på deres facebook side:
March mod ensomhed

Om March Mod Ensomhed

For at sætte fokus på på ensomhed som sundheds- og samfundsproblem, og for at kaste lys på landsdækkende såvel som lokale initiativer, der forebygger og afhjælper ensomhed, har Patrick Cakirli i samarbejde med Folkebevægelsen mod Ensomhed siden 2017 udført »March mod Ensomhed«
Hvert år fra uge 14 til og med uge 17 går Patrick flere hundrede kilometer fra Sjælland til Jylland, men aldrig alene.

Konceptet under March mod Ensomhed er følgende: Han må ikke gå, hvis han ikke har følgeskab, ellers skal han stå stille. På den måde bliver Patricks vandring symbol på vigtigheden af fællesskab og social ansvarlighed i kampen mod ensomhed.

Siden 2017 har flere end 1.300 mennesker gjort Patrick selskab på landevejen, heriblandt Ældre Sagens administrerende direktør (Bjarne Hastrup), social- og indenrigsminister, (Astrid Krag) og Dansk Røde Kors’ generalsekretær (Anders Ladekarl).

Har du spørgsmål vedrørende March mod Ensomhed, kan du rette henvendelse på march@modensomhed.dk eller på telefon +45 93 30 01 80.

De Grønne Asparges