Foreningen Jordforbindelsen

Kom videre mand

Kom Videre Mand – Vendsyssel

8 MÆND I 8 UGER.

En effektiv metode til at komme videre efter eksempelvis skilsmisse, arbejdsløshed, sygdom eller stress.

• Find fokus og få overblik
  • Skab gode relationer
  • Bliv bedre til de svære samtaler
  • Få vækket dine ressourcer og få mere livskraft
  • Få inspiration fra andre mænd til at komme videre

GRATIS afgrænset forløb med konkrete emner – forløb kun for mænd.

Er Kom Videre Mand for mig?

Årsagen til at mænd vælger at deltage i et Kom Videre Mand-forløb er forskellige fra mand til mand.

Det kan eksempelvis være pga.:

Stress:
• Er du stresset eller ved at blive det?
• Vil du gerne undgå stress?
• Virker det hele uoverskueligt

Skilsmisse:
• Står du midt i en skilsmisse?
• Prøver du at forhindre et parforholdsbrud?
• Har du svært ved at komme videre efter en skilsmisse?

Arbejdsløshed:
• Er du arbejdsløs eller opsagt?
• Ønsker du at komme videre efter en opsigelse eller arbejdsløshed?

Fakta om mænd, sundhed og livskriser

Kom Videre Mand har sit udgangspunkt i følgende fakta om mænd, sundhed og livskriser:
• Mange mænd går psykisk ned efter en fyring
• En fyring rammer ofte ikke bare manden, men også hans familie
• Mænd kan også få følelsesmæssige reaktioner i forbindelse med graviditet, fødsel og forældreskab
• Kun halvdelen af mænd med depression får behandling
• Skilsmisse kan medføre krise for mange mænd
• Der mangler relevante tilbud til mænd med problemer
• Fordomme og manglende viden forhindrer mænd i at opsøge tilbud
• Mange mænd har svært ved at tage imod hjælp, når livet er svært
• Antallet af krise- og voldsramte mænd stiger så voldsomt, at mandecentre må afvise flere
• Reaktioner som benægtelse og bagatellisering er typiske hos mænd, der gennemlever en krise
• Frygten for at virke svag og umandig er fremtrædende barrierer for at søge  hjælp.

Det virker

I april 2016 blev effekten af gruppeforløbet hos Kom Videre Mands deltagere evalueret.

Evalueringen er basseret på videnskabeligt validerede og pålidelige instrumenter. Under den treårige lange testperiode har deltagere udfyldt skemaer tre gange.

Ud fra denne undersøgelse kan der konkluderes, at deltagelse i forløbet har haft en positiv effekt på deltagernes liv.

Det var særligt tilfredshed med livet, som blev målt i undersøgelsen, og her er den gennemsnitlige tilfredshed med livet steget med 43% hos deltagerne over de 8 uger.

Sammenholdt med øvrige studier relateret til tilfredshed med livet, kan det med en vis sikkerhed siges, at deltagelse i et forløb som dette kan afhjælpe og forebygge en række lidelser som angst og depression.

Hvor, hvornår og hvordan?

Kom Videre Mand – Hjørring foregår i Forsamlingsbygningen på gågaden i Hjørring. Adressen er Østergade 9, 9800 Hjørring.

Parkering er nemmest ved indkørsel til Vendelbogade 50, 9800 Hjørring.

Kom Videre Mand – Frederikshavn foregår i Frivillighedshuset i Frederikshavn. Adressen er Danmarksgade 12, 9900 Frederikshavn.

Se i kalenderen eller på Kom Videre Mand – Vendsyssels  facebook-side hvornår næste forløb starter.

Har du lyst til at høre mere om dette tilbud, kan du kontakte Ole fra Kom Videre Mand – Vendsyssel på:
Mail: ole@foreningenjordforbindelsen.dk

Vil du vide mere om konceptet?
Find information på www.komvideremand.dk.

Kom videre mand

Webbureauet ITTP